Ahad, 9 Januari 2022

'Pengembara masa' dakwa pergi ke Marikh pada tahun 3812 mengatakan planet itu dijajah oleh China


Satu klip rakaman pelik memaparkan seorang wanita mengaku sebagai 'pengembara masa' dan mendakwa dia telah pergi ke planet Marikh, yang ketika itu berada pada tahun 3812, lapor akhbar The Sun pada 21 Disember 2021.


Wanita berusia 37 tahun yang hanya dikenali sebagai Mary itu mendakwa Marikh ketika itu dijajah oleh China dan dihuni oleh robot.


Katanya, walaupun terdapat bangunan pencakar langit dan kapal angkasa canggih yang sangat besar, namun sebahagian besar permukaan planet Marikh masih terbiar, dakwaannya.


"Saya muncul di Marikh dan ia kelihatan seperti padang pasir dengan banyak bangunan. Saya dengan segera merakam gambar. Marikh amat menarik namun dalam masa sama ia kelihatan amat menakutkan," katanya.


Temu bual bersama Mary menjadi tular selepas ia dikongsi oleh saluran YouTube Apex TV. Namun, itu bukan kali pertama peminat teori konspirasi sains fiksyen berkongsi tentang kisah seorang 'pengembara masa'.


Pada 2017, seorang kanak-kanak genius mengejutkan golongan profesor dengan kepintarannya dan mendakwa dia berasal dari Marikh dan dilahirkan semula di Bumi.


Boriska Kipriyanovich, dari Volgograd, Rusia, menegaskan dia tinggal di planet tersebut sebelum dia memulakan kehidupan barunya sebagai manusia di Bumi.


Walaupun kisah Boriska ini agak sukar dipercayai, namun kebijaksanaan luar biasanya ditambah dengan pengetahuannya yang luas tentang ruang angkasa membuatkan saintis bingung.


Sementara itu, seorang pengguna Tik Tok yang turut mendakwa 'pengembara masa' mengatakan pada tahun 2714 akan muncul spesies baharu iaitu 'manusia-ikan' dan kewujudan alam semesta alternatif akan ditemui.


Mary menunjukkan foto dari planet Marikh pada tahun 3812. - The Sun.


EmoticonEmoticon