Selasa, 11 Januari 2022

Ditegur Tak Pakai Pelitup Muka, Jutawan Keluarkan Lebih RM3 Juta Wang Simpanannya


Seorang lelaki di China yang tersinggung selepas ditegur tidak memakai pelitup muka nekad mengeluarkan semua wang simpanannya di sebuah bank di Shanghai, China.


Menurut laporan akhbar Mirror, pelanggan itu ditegur oleh pengawal keselamatan bank yang memberi peringatan kepada dirinya supaya memakai pelitup muka. Bagaimanapun lelaki itu berasa marah selepas ditegur.


Lelaki itu datang ke bank tersebut untuk melakukan transaksi kewangan. Bagaimanapun, teguran itu membuatkan jutawan itu tersinggung dan menyatakan kekesalan kepada pegawai bank.


Hartawan itu nekad meminta semua wang simpanannya dikeluarkan segera. Disebabkan itu, pegawai bank terpaksa bekerja keras mengira dan mengeluarkan wang sebanyak lima juta Yuan (RM3.23 juta).


Difahamkan, wang simpanan lelaki itu sebenarnya lebih banyak daripada jumlah tersebut. Disebabkan had pengeluaran harian adalah lima juta yuan, dia tidak boleh mengeluarkan semua simpanannya serentak.


Lelaki itu turut berniat ingin datang setiap hari bagi mengeluarkan simpanannya sehingga habis. Dia turut meluahkan kekesalannya akibat tidak berpuas hati dengan perkhidmatan bank dalam media sosial tanpa memberitahu perkara sebenar.


Pihak bank tampil membuat penjelasan pekerja mereka hanya melaksanakan protokol kesihatan semasa pandemik Covid-19. - Sumber mirror.co.uk.



EmoticonEmoticon